Bemærk: Før tilslutningen/oprettelsen
Følgende oplysninger skal være tilgængelige:
- Navnet på afsendersystemet og leverandøren af systemet
- EAN-nr. på den afdeling, der betaler for systemet
- Navnet og e-mail-adressen på kontaktpersonen, der står for drift af systemet i din organisation
- Det virksomhedscertifikat, der anvendes til at udveksle data mellem din organisation og systemet.
- Hvilket mobilnummer bruges til at afsende sms?
- Hvilken snitflade anvendes i integrationen med Digital post/NemSMS?
- Forsendelsestype: sendes posten som enkelt- eller masseforsendelse?
Desuden skal der tages stilling til følgende:
- Skal der gemmes en kopi af afsendt post i Digital post/NemSMS, så der efterfølgende kan søges efter det i administrationsportalen?
- Anvendes systemet som organisationens standardsystem?
- Skal tilmeldingslisten, der udveksles, være komplet eller en ændringsliste?
- Skal medarbejdere kunne signere ved udsendelse?
- Skal der sendes en kvittering fra Digital post/NemSMS, når posten er leveret, og hvem skal modtage kvitteringen?
Tilslut standard-afsendersystem
- Gå til fanebladet ”Tilmeldingsmuligheder/Tilmeldingsgrupper”.
- Vælg ”Tilslut tilmeldingsgruppe”.
- Vælg standardsystemet under ”Vælg tilmeldingsgruppe fra standardsystemer”
- Vælg en eller flere tilmeldingsgrupper
- Vælg, om tilmeldingsgrupperne skal være obligatoriske - i så fald skal vilkårene for obligatoriske tilmeldingsgrupper accepteres.
- Vælg den aktiveringsdato, hvor gruppen skal være tilgængelig for slutbrugerne
- Tryk ”Næste”.
Standardafsendersystemet og de ønskede tilmeldingsgrupper er nu tilsluttet. Skal der tilsluttes flere standard-afsendersystemer, så gennemgå processen igen.
Opret ikke-standard-afsendersystem
- Gå til fanebladet: Tilmeldingsmuligheder/Afsendersystemer
- Tryk på ”Tilslut afsendersystem”
- Indtast afsendersystemets navn
- Indtast egen organisations EAN-nr.
- Indtast kontaktpersonen og dennes e-mail-adresse og tlf.nr.
- Vælg snitflade, og om posten sendes som enkelt- eller masseforsendelse.
- Indtast det mobilnummer. der anvendes som afsender på sms
- Vælg, om der skal gemmes en kopi af afsendt post i Digital post/NemSMS
- Vælg, om afsendersystemet er organisationens standardsystem
- Klik på leverandør-drop-down-listen.
Hvis leverandøren findes på listen, gå til pkt.12, hvis ikke gå til pkt.11
- Indtast leverandørens navn under ”Tilføj ny leverandør”, og tryk på ”Tilføj leverandør”. Leverandøren tilføjes nu på listen.
- Vælg leverandøren fra listen.
- Vælg, om der skal modtages en fuld tilmeldingsliste eller ændringsliste, og vælg intervallet for modtagelse af listen.
- Vælg, hvornår listen modtages første gang.
- Tryk på ”Gennemse” for at vælge virksomhedscertifikat og tryk på ”Tilføj certifikat”.
- Vælg, om medarbejdercertifikater skal anvendes.
- Vælg, om der skal modtages kvittering ved afsendelse, indtast evt. e-mail-adresse og tilføj evt. certifikat.
- Tryk på ”Ok”.
Tilslutningen valideres nu af e-Boks, som vil kontakte organisationen, hvis der kræves justeringer i opsætningen. Herefter gennemføres en tilslutningsprøve.