Opret ikke-standard-afsendersystem
- Gå til fanebladet: Systemintegration/Afsendersystem
- Tryk på ”Opret afsendersystem”
- Indtast afsendersystemets navn
- Indtast egen organisations EAN-nr.
- Indtast kontaktpersonen og dennes e-mail-adresse og tlf.nr.
- Vælg snitflade, og om posten sendes som enkelt- eller masseforsendelse.
- Indtast det mobilnummer. der anvendes som afsender på sms
- Vælg, om der skal gemmes en kopi af afsendt post i den digital post-løsning
- Vælg, om afsendersystemet er organisationens standardsystem
- Klik på leverandør-drop-down-listen.
- Hvis leverandøren findes på listen, gå til pkt.12, hvis ikke gå til pkt.11
- Indtast leverandørens navn under ”Tilføj ny leverandør”, og tryk på ”Opret leverandør”. Leverandøren tilføjes nu på listen.
- Vælg leverandøren fra listen.
- Vælg, om der skal modtages en fuld tilmeldingsliste eller ændringsliste, og vælg intervallet for modtagelse af listen.
- Vælg, hvornår listen modtages første gang.
- Tryk på ”Gennemse” for at vælge virksomhedscertifikat og tryk på ”Tilføj certifikat”.
- Vælg, om medarbejdercertifikater skal anvendes.
- Vælg, om der skal modtages kvittering ved afsendelse, indtast evt. e-mail-adresse og tilføj evt. certifikat.
- Tryk på ”Ok”.
Oprettelsen valideres nu af e-Boks, som vil kontakte organisationen, hvis der kræves justeringer i opsætningen. Herefter gennemføres en tilslutningsprøve.
Administratoren modtager en e-mail, når oprettelsen er gennemført. Læs mere om processen for opsætning af systemer i ”tilslutningsinstruks”.