Tilmeldingsgrupper er de kategorier, som slutbrugeren kan vælge at tilmelde sig, når de vil modtage Digital post fra din organisation.
Tilmeldingsgrupperne bør afspejle den gruppering, der er i den post, organisationen sender ud i dag f.eks. hvilke afdelinger, der udsender post. Mindre organisationer kan tage udgangspunkt i de fysiske breve og deres opdeling. En tilmeldingsgruppe navngives efter hvilken post, slutbrugeren kan få fra tilmeldingsgruppen f.eks. ”Lønseddel”, ”Affaldsafhentning” og lign. En tilmeldingsgruppe kan indeholde flere materialer.
Det skal være samme type materiale, der oprettes i en tilmeldingsgruppe, så én gruppe kan indeholde meddelelser, mens en anden gruppe kan indeholde de servicebeskeder, som skal udsendes. Tilmeldingsgruppens indhold er usynligt for slutbrugeren. Der kan derfor være mange materialer i den samme tilmeldingsgruppe, som udsendes til forskellige målgrupper. Materialerne er først synlige for slutbrugeren, når det modtages. Materialet skal oprettes i administrationsportalen, før det kan udsendes.
Tilmeldingsgrupper vil være synlige for slutbrugerne i slutbrugergrænsefladen, når slutbrugerne tilmelder jeres organisation som afsender, og når de tilpasser indstillingerne for jer som afsender .