Når du har indtastet et mobilnummer, skal det bekræftes for sikring af mobilnummerets gyldighed og for at forhindre misbrug.
Hvis du har brug for hjælp til hvordan du ændre/indtaster din e-mail adresse på e-Boks kan du se vores artikel her
1. Modtagelse af bekræftelseskode på SMS
Du vil modtager en SMS, på det indtastede mobilnummer.
Bemærk at der kan gå et stykke tid, før du modtager denne bekræftelses-SMS og at SMS-beskeden vil være fra telefonnummeret 20 90 29 23.
Når du har fået SMS'en, vil du modtage en 4 cifret bekræftelseskode (se eksempel nedenunder).
Du kan logge på e-Boks.dk, eller Digital Post, og bekræfte ved at indtaste den 4 cifrede kode fra SMS’en ved at tilgå Menu₁ og Profil₂.
Her kan du trykke på ''Bekræft'' ud for dit nummer og indtaste koden.
Dette kan også gøre ved at tilgå e-Boks app'en og trykke på den lille man oppe i hjørnet og herefter på ''Navn, e-mail, mobilnummer'' og knappen ved nummeret ''Bekræft mobilnummer''
2. Hvis du ikke har modtaget bekræftelseskode på SMS
Hvis du ikke har modtaget en kode på SMS, så du kan bekræfte dit mobilnummer, skal du kontrollere, at dit mobilnummer er indtastet korrekt. Dette kan du se ved at trykke på Menu i øverste højre hjørne og herunder klikke på Indstillinger. Du kommer nu ind til dine profiloplysninger, hvor du kan tjekke om det indtastede telefonnummer er korrekt.
- Hvis nummeret er korrekt, kan beskeden af tekniske årsager være forhindret i at nå frem. For at få en ny kode skal du bruge Genudsend bekræftelsesbesked, som du finder til højre for det indtastede nummer under dine profiloplysninger.
- Hvis mobilnummeret ikke er korrekt, skal det rettes under dine profiloplysninger, og der vil automatisk blive sendt en ny SMS til bekræftelse af mobilnummeret.