Du kan framelde modtagelse af post fra en afsender - enten alt fra afsenderen, eller en eller flere specifikke slags post. Du skal være opmærksom på, at noget post kan være obligatorisk fx lønsedler, som ikke kan afmeldes.
- Vælg fanebladet Tilmeldinger
- Klik på Frameld ud for den afsender, du ikke ønsker digital post fra
- Marker alle eller kun de typer af post, du ikke ønsker at modtage digitalt
- Klik på OK for at bekræfte frameldingen.
Bemærk! Der kan være afsendere som kræver at framelding sker via afsenderen og ikke her på siden. Det vil du få besked på når du forsøger at framelde dig afsenderen og du må herefter kontakte afsenderen for at få oplyst hvordan framelding skal ske.
Framelding af offentlige myndigheder
Folketinget vedtog i juni 2012 Lov om offentlig digital post, der gør det obligatorisk for borgere og virksomheder at kunne modtage post fra det offentlige digitalt. Overgangen til Digital Post bliver den 1. november 2013 for alle virksomheder i Danmark, og for borgerne kommer overgangen til at ske den 1. november 2014. Dette betyder at du ikke kan framelde offentlige myndigheder efter den dato, og at du er forpligtet til at kunne modtage post digitalt fra det offentlige. Der er dog regler for generel fritagelse fra modtagelse af Digital Post.