Tirsdag d. 6 juni opdaterede MitID måden du logger ind gennem NemLog-In.
Når du bruger MitID appen, skal du enten scanne en QR-kode eller trykke på en knap for at
komme automatisk over i appen for herefter at kunne godkende med MitID.
Når du bruger din telefon – og samtidig skal godkende met MitID appen
Bruger du din telefon til at gå på nettet med bliver du automatisk ført over i MitID appen ved
tryk på en enkelt knap. Herefter kan du swipe og godkende.
Når du bruger din computer, tablet eller anden mobil enhed
Bruger du din computer, tablet eller anden mobil enhed og skal godkende med MitID appen,
kommer der en QR-kode på skærmen. QR-koden skal du scanne med MitID appen, før du kan
swipe og godkende.
Hvis du ikke kan scanne QR-koder
Hvis du ikke kan scanne QR-koder, fx hvis du har et syns- eller bevægehandicap, eller hvis dit
kamera på telefonen er i stykker, er der et alternativ, nemlig indtastning af engangskode. Her
skal du indtaste en engangskode i din MitID app, før du kan swipe og godkende.
Som udgangspunkt er MitID appen indstillet til at scanne QR-koder. Du skal derfor ind og ændre
indstilling i MitID appen, hvis du ønsker at bruge engangskoder. Det tager 1 time, fra du har
anmodet om ændringen, til den træder i kraft. Det skyldes, at det er ændring af en personlig
indstilling, som det af sikkerhedshensyn tager 1 time at få implementeret.
Yderligere information og MitID support
Få mere information om hvordan du logger ind på NemLog-in på følgende link:
Sådan godkender du med MitID appen
Eller kontakt MitID support på telefonnummeret: +45 33 98 00 10