Er du ejer af en enkeltmandsvirksomhed eller har du, som medarbejder i en virksomhed, behov for at se virksomhedens post på en mobil enhed, så kan du oprette en adgang mellem en privat og erhvervs e-Boks, for at få adgang til posten via e-Boks appen.
Bemærk! Man skal have administrator rettigheder på erhvervs postkassen for at oprette denne adgang.
Indholdsfortegnelse:
1. Sådan opretter du en adgang
1. Sådan opretter du en adgang
1. Log ind på e-Boks Erhverv fra en browser.
2. Gå til 'Menu' (1).
3. Vælg 'Adgange' (2).
4. Tryk på knappen 'Giv andre adgang' (3).
Nu skal du indtaste en række oplysninger.
1. Indtast adgangsmodtagerens navn og CPR-nummer.
2. Hvis du ønsker kan du også vælge en ophørsdato og indtaste denne. Hvis du ikke ønsker en ophørsdato kan du blot slette datoen der står.
3. Tryk herefter på knappen 'Næste'.
4. Vælg de rettigheder du ønsker brugeren skal have og eventuelt hvilke mapper der skal være adgang til. Vælger du 'Læsning' eller 'Redigering' skal du også vælge hvilke mapper brugeren skal have adgang til.
5. Bekræft ved at trykke på 'OK'.
Bemærk! Sørg for at skrive adgangskoden ned, som kommer frem. Denne skal du bruge til at acceptere adgangen på din eller den valgte brugers private e-Boks.
2. Sådan accepteres en adgang
Adgangen skal kun accepteres af den, som adgangen er givet til.
Bemærk! Dette skal være via vores hjemmeside og ikke i vores e-Boks app
1. Adgangsmodtageren logger på e-Boks hjemmesiden med MitID.
2. På overblikket tryk på 'Accepter' i notifikationen om ny adgang.
3. Indtast det kodeord, som du fik tildelt da du oprettede adgangen, og tryk på 'OK'.
Du har nu oprettet adgangen og accepteret den.
Virksomhedens post kan nu ses, som alle andre adgange i e-Boks appen.
Læs hvordan du tilgår dine adgange i appen i denne artikel.